luni, 2 mai 2011

Telina PAI

Hraneste viata cu viata, mama!

O reteta minunat de buna, simpla, rapida, rezistenta la rece, de la "Crud si sanatos",                     de la Olivia, alias www.crudsisanatos.ro/joomla/cartzulia-de-bucate-crude .

'cartofi prajiti'
"Am dibuit-o si p-asta. Ia sa-ti pove:
  • o telina mare, curatata de coaja si feliata
  • ulei presat la rece
  • sare grunjoasa
  • fulgi de drojdie inactiva (gasesti la magazine naturiste)
  • optionale: piper, boia, usturoi


Unii zic ca merge si cu gulie, insa mie sincer mi se par prea molicei (dar incercati). Telina e mai crocantzica si, daca ii si lasi vreo ora-doua la frigider (frigul se pricepe bine sa amestece arome si gusturi, insa ii ia un pic mai mult decat focului), chiar se patrund f bine de ulei si condimente + capata gust si consistenta de "prajit".
Inca o recomandare ar fi napii, insa tre sa ai mare rabdare la curatat si taiat, sunt destul de "diformi" ei asa, saracii.
Eu am consumat "cartofeii" cu o pasta de dovlecei facuta din ce-am putut aduna de prin frigider (prin care cam bate vantul.. maine la piata!!).
dipping sauce
  • 1 dovlecel (nu il decojesc si nu-l aleg de samburi, insa daca vrei sa nu simti gust amar, poti face pe dos de cum fac eu)
  • 1/4 cana apa (cat sa convingi blender-ul sa marunteasca dovlecelul)
  • 4-5 catei usturoi
  • 2 maini seminte de floarea-soarelui
  • 1-2 linguri ulei presat la rece
  • 1-2 linguri zeama de lamaie
  • sare grunjoasa, piper
Merge super ca si "dipping-sauce" pt "fries" (mai pe romaneste, sos pentru-nmuiat cartoafele). Spooooooooooooooor..."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu