miercuri, 4 mai 2011

Continuum - cu Claudia Neacşu

Poarta-ma aproape de inima ta, mama!

La usa casei mele, continuum a batut cu Claudia :). Ii multumesc mult, mult, mult...
De pe site-ul ei, www.cuibarel.ro, va redau ceva important, care sper sa va placa:


Ce reprezinta CONTINUUM?

    " Încă mă gândesc cum să traduc în limba romana “continuum family”. Poate fi şi familia coerentă, şi continuă, şi conţinută.    
     Ideea care mi-a stârnit curiozitatea, m-a intrigat iniţial şi m-a convins pe deplin este cea relevată de Jean Liedloff în cartea ei “The continuum concept”: tratamentul aşteptat de bebeluşi şi totodată şi cel mai benefic dezvoltării lor de-a lungul întregii vieţi, tratamentul primit milioane de ani de evoluţie a speciei şi nu cel inventat de lumea modernă (chiar şi cel tradiţional având multe aspecte care pot fi revizuite).
     Cum a ajuns Jean la concluziile ei? Vizitând/integrându-se într-un trib din Amazon, Yekuana, unde a fost definitiv impresionată de armonia, de pacea lor. Dar care sunt acestea? La ce se aşteaptă bebeluşii? Bebeluşii se asteaptă să fie purtaţi. Bine, ei se aşteaptă la multe, dar asta pare a fi cea mai evidentă diferenţă faţa de practicile moderne, unde sunt culcaţi în pătuţ şi plimbaţi în cărucior. Este totuşi cea mai evidentă diferentă, după alăptare. Clar că bebeluşii se aşteaptă să sugă lapte de la sân. Altfel de ce ar avea reflexul suptului încă din uter? Dar, mai ales, se aşteaptă la pace, la armonie, se aşteaptă ca lucrurile de la sine înţelese să se întâmple, iar ceea ce se întâmplă să fie de la sine înţeles. Prezenţa lor să fie de la sine inţeleasă, armonia dintre părinţi să fie naturală, instaurată firesc, relaţiile lor cu lumea să fie fluente. Poate fi funcţională simbioza mamă + copil, dar copilul să resimtă eventualele disonanţe dintre părinţi. 
     Un exemplu personal: pe la 11 luni am început s-o lăsăm pe fetiţă să doarmă cu noi - în serile cănd mă certam cu taică-său, urma noaptea să adorm cu ea la margine şi… să cadă din pat.
     E o provocare pentru noi: ţine tot de continuum uman ca bebeluşii (şi copiii) să primească un anume tratament, să îndeplinească aşteptările părinţilor (când zicem “să nu cazi” înţelege destul de clar că ne aşteptăm să cadă) şi să se conformeze obiceiurilor şi cutumelor comunităţii. Rezultă că putem avea un continuum în familie şi o discordanţă faţă de comunitate.
     Provocarea aceasta o putem întâmpina cu… acceptare. Acordând empatie celor din jur, suntem un exemplu dezirabil pentru copiii noştri şi găsim inspirat şi formule non-agresive de a ne prezenta propria poziţie." - Claudia Neacşu





2 comentarii:

  1. am citit cartea cu conceptul continuum si mi-a placut, desi am frunzarit-o mai mult; ideea e ca ne straduim sa devenim constienti si atunci nu ne mai certam ca sutem constienti de consecintele dizarmoniei asupra noastra si asupra bebeilor, ca de fapt daca noi nu ne simtim bine cum ar putea ei sa nu aiba colici, sa planga mult si sa suspine; pe fete le-am purtat mult in brate; cu cele mai nici nu am avut carucior si ma bucur ca am devenit puternica la corp si la minte, am vazut cum iubirea de copii ca mama si parinte iti sterge programele de prea obosita, prea slaba sa tin copilu in brate, dureri de spate, colici; cu cat am fost mai aproape de ei fizic si uneori doar cu gandul am stabilit o relatie sacra in care ne simtim de la distanta, ne transmitem ganduri; costientizam tot mai mult ce frici avem, ce probleme pe care sa nu ni le mai imputam unii altora si sa fim un continuum, sa nu mai fie delimitarea intre noi, ca si cum corpurile noastre s-ar intrepatrunde armonios, deoarece energiile noastre sunt oricum intrepatrunse la cele mai profunde nivele si atunci, devenind atenti: observatori, analistiputem lua decizii eficiente, non-violente; invatam sa nu mai impartim lumea in bine si rau, ca de faot nu este un adevar decat la nivel de concepte, totul doar este, in ochii privitorului se afla etichetele cu bun sau rau, iat viata este un continuum de experiente de invatare despre noi insine in comuniune unii cu altii si cu natura

    RăspundețiȘtergere
  2. ce frumos... multumesc, e buna perspectiva aceasta, ca putem trece cu iubire de durerile de spate si de colici, daca credem ca exista varianta "cu bucurie si sanatate"

    RăspundețiȘtergere