miercuri, 3 august 2011

Leaganul - Lucian Blaga

Eram aşa de obosit 
şi sufeream.
Eu cred că sufeream de prea mult suflet.
Pe dealuri zorile îşi deschideau pleoapele
şi ochii inroşiţi de neodihnă.

Pierdut – m-am întrebat:
Soare,

cum mai simţi nebuna bucurie

de-a răsări?

Şi-n dimineaţa aceea fără somn
cum colindam cu paşi de plumb

într-un ungher ascuns am dat de-un leagăn.

Paianjenii-şi ţeseau în el măruntele lor lumi,

iar carii-i măcinau tăcerea.

L-am privit cu gândul larg deschis.
era leagănul,

în care-o mâna-mbătrânită azi de soarta mea

mi-a legănat

întâiul somn şi poate-ntâiul vis.

Cu degetele amintirii
mi-am pipăit

încet,

încet,

trecutul ca un orb

şi fără să-nţeleg de ce

m-am prăbuşit

şi-n hohote

am început să plâng deasupra leagănului meu.

Eram aşa de obosit
de primăveri,

de trandafiri,

de tinereţe

şi de râs.

Aiurind mă căutam în leagănul bătrân

cu mâinile pe mine însumi

– ca prunc. 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu