sâmbătă, 4 mai 2013

Acatist de multumire lui Dumnezeu


Împărate al veacurilor, Cel care nu suferi stricǎciune, Tu ţii în dreapta Ta toate cărările vieţii omeneşti cu puterea Proniei Tale celei mântuitoare. Îţi mulţumim pentru binefacerile Tale cele arǎtate şi cele ascunse, pentru viaţa pământească şi pentru cereştile bucurii ale Împărăţiei Tale. Aratǎ-ne şi de acum înainte Mila Ta, celor care cântăm: Slavă Ţie Dumnezeule, în veci!
Venit-am pe lume prunc slab şi neajutorat, dar Îngerul Pǎzitor a întins aripi luminoase, ocrotind leagănul copilăriei mele. Dragostea Ta străluceşte de atunci peste toate cărările mele, călăuzindu-mă în chip minunat către lumina veşniciei. Cu slavă s-au arǎtat, din prima zi şi până acum, darurile Proniei Tale cele îmbelşugate. Îţi mulţumesc şi strig cu toţi cei care Te cunosc pe Tine:
Slavă Ţie Celui ce m-ai chemat la viaţă!
Slavă Ţie Celui ce mi-ai arǎtat frumuseţea lumii!
Slavă Ţie că ai deschis înaintea mea Cerul şi Pământul ca pe o carte a veşnicei înţelepciuni!
Slavă Ţie pentru veşnicia ce se arată în lumea cea vremelnică!
Slavă Ţie pentru milele Tale cele arǎtate şi cele ascunse!
Slavă Ţie pentru fiecare suspinare în încercările mele!
Slavă Ţie pentru fiecare pas al vieţii, pentru fiecare clipă de bucurie!
Slavă Ţie Dumnezeule, în veci!
Doamne, ce bine e să fii oaspetele zidirii Tale! Vântul bine înmiresmat, munţii care tind spre cer, apele ca nişte oglinzi nemărginite în care se răsfrâng aurul razelor şi curgerea lină a norilor. Întreaga fire şopteşte tainic! Toată e plină de mângâiere! Păsările şi dobitoacele poartă pecetea iubirii Tale! Binecuvântat este Pământul cu frumuseţea cea degrab trecătoare, care deşteaptă dorul de veşnicul locaş, unde întru nestricǎcioasă frumuseţe se aude cântarea: Aliluia!
M-ai adus în viaţa aceasta ca într-un Rai Preasfânt! Am văzut Cerul ca un potir albastru şi adânc, în azurul căruia cântă păsările. Am ascultat foşnetul liniştitor al pădurii şi susurul dulce, glăsuitor al apelor. M-am înfruptat din roadele bine înmiresmate şi dulci, ca şi din mierea cea parfumată. Ce bine e la Tine pe Pământ şi câtă bucurie să fii oaspetele Tău!
Slavă Ţie pentru praznicul vieţii!
Slavă Ţie pentru buna mireasmă a lăcrămioarelor şi a trandafirilor!
Slavă Ţie pentru felurimea cea desfătată a roadelor şi a seminţelor!
Slavă Ţie pentru strălucirea de giuvaer din roua dimineţii!
Slavă Ţie pentru surâsul deşteptării scăldate în lumină!
Slavă Ţie pentru frumuseţea zidirii mâinilor Tale!
Slavă Ţie pentru viaţa veacului acesta, prevestitoare a celei Cereşti!
Slavǎ Ţie Dumnezeule, în veci!

Un comentariu: