marți, 21 februarie 2012

Rugaciuni pentru copii

Doamne, Doamne, ceresc Tata
Doamne, Doamne, ceresc Tata,
Noi pe Tine Te rugam,
Lumineaza a nostra minte
Lucruri bune sa-nvatam.
Caci Tu esti Stapanul lumii
Si al nostru Tata esti
Si pe toate cele bune
Numai Tu le implinesti!
Amin.  


Rugaciune pentru parinti
Doamne, cat este de bine
Cand e mama langa mine;
Doamne, cat este de rau,
Cand nu-l vad pe tatal meu.
Tata, mama ma iubesc
Si de mine ingrijesc;
Tine-i, Doamne, indurate,
La multi ani cu sanatate;
Fa-le parte tot de bine
Sa aibe grija de mine!
Amin. 

Rugaciune de dimineata 7-8 ani
Lumina caldă a soarelui
Îmi luminează ziua,
Şi forţa sufletului meu
Dă corpului tărie.
În străluciri de soare,
O, Doamne, slăvesc  puterea Ta,
Pe care Tu în sufletul meu ai sădit-o
Să pot munci şi învăţa,
Să pot iubi, să pot crea.
De la Tine vin lumina şi căldura,
Către Tine se îndreaptă
Toată dragostea şi recunoştinţa mea.

Rugăciune 1-6 ani
A soarelui lumină
Ziua o luminează
După întunericul nopţii.
A sufletului putere
S-a trezit.
Din a somnului linişte.
Tu, suflete al meu,
Adu mulţumiri luminii,
Căci luminează în ea
A lui Dumnezeu putere.
Tu, suflete al meu,
Fii zelos în fapte.

Rugăciune de dimineaţă  4 - 8 ani - Rudolf Steiner
De  privesc la soare, gândesc Duhul lui Dumnezeu
Când mâna mi-o ating, trăieşte în mine Sufletul lui Dumnezeu
Şi dacă fac un pas, în mine umblă voinţa lui Dumnezeu.
Şi pe un om eu îl privesc,
Sufletul lui Dumnezeu trăieşte în el.
Şi tot astfel el trăieşte şi în tata şi in mama,
În animale şi în flori, în pomi şi în pietre.
Atunci frica nu mă mai poate cuprinde niciodată,
Când eu gândesc – Duhul lui Dumnezeu
Când eu trăiesc – Sufletul lui Dumnezeu
Când eu umblu – Voinţa lui Dumnezeu.
                          
Rugăciune pentru masă 5 - 10 ani - Rudolf Steiner
Plantele germinează în noaptea pământului,
Legumele cresc prin puterea aerului,
Fructele se coc prin puterea Soarelui.
Tot astfel germinează sufletul în casa inimii,
Tot astfel creşte puterea spiritului în lumina Lumii,
Tot astfel se coace tăria omului în Lumina lui Dumnezeu.
                          
Rugăciune pentru masă 2-5 ani - Rudolf Steiner
Pâine din bob,
Bob din lumină,
Lumină din slava divină.
Fruct din pămât,
Din slava sa lumină fie
Şi în inima mea.

Rugăciune pentru începutul lucrului / dimineaţă 4-11 ani - Rudolf Steiner
Plantele încolţesc
În temeliile Pământului
Din întuneric
Soarele le trage sus
La lumină.
Tot astfel germinează binele
În inima oamenilor.
Şi scoate sufletul omenesc
Din temeliile spirituale
Puterea Eului.
                     
Rugaciuni de seara
Înger, Îngeraşul meu,
Roagă-te, la Dumnezeu,
Pentru sfânt sufletul meu,
Eu sunt mic, tu fă-mă mare!
Eu sunt slab, tu fă-mă tare!
Pretutindeni mă-nsoţeşte,
Şi de rele, mă păzeşte!
Înger bun, trezeşte-mă!
Spre lumină-ndreaptă-mă!
Noapte şi zi, cât oi trăi.

Înger, Îngeraşul meu,
Ce-mi eşti dat de Dumnezeu
Păzeşte sufletul meu
Din asfinţit, până-n seară
De seara, până la cină
De la cină, pân-la cântători
De la cântători, până în zori
Din zori, până la răsărit
De la răsărit, până la amiază,
De la amiază, până înserează,
Tu mereu mă luminează.
Zi de zi, să tot sporesc
Tuturor  să folosesc,
Mie, Ţie, rudelor
Până-n veci vecilor.

Rugaciune de dimineata
Doamne, noaptea a trecut,
Şi eu linişte-am avut.
Al tău Înger prea iubit,
Cu blândeţe m-a păzit.
Varsă Doamne îndurare,
Toată  marea-Ţi bunătate.
Peste oameni, peste toate.
Din locaşul tău ceresc,
Varsă darul îngeresc
Peste cei, care ne cresc.
Ca de noi să îngrijească,
De  rău, să ne ocrotească.
Înger, Îngerelul meu,
Roagă-te, la Dumnezeu,
Ca şi-n ziua, care vine,
Să  te lase lângă mine.
Spre a mă-nsoţi în toate
Să  nu  fac vreo răutate.
Înger bun, adoarme-mă!
În  iubire, culcă-mă!
Cu lumină, mă înveleşte, 
Cu blâneţe, mă-ncălzeşte,                                                 
Cu aripi dalbe, alină-mă,
De  cele rele, păzeşte-mă!


Rugăciuni pe care le rosteşte mama - Rudolf Steiner  -

Înainte de naşterea copilului
Sufletul copilului,
Să-mi fie dăruit,
După a voastră voinţă,
Din lumile spirituale.

După naştere
Şi al copilului suflet,
Să fie călăuzit de mine,
După a voastră vrere,
În lumile spirituale.

Rugăciune rostita de mamă pentru copil 0-12 ani
În tine să se reverse lumină, care să te poată cuprinde.
Razele acesteia le însoţesc cu căldura inimii mele,
Cu cele mai bune gânduri de voioşie ale gândirii mele,
Eu mă gândesc la toate câte mişcă inima ta.
Ele să te întărească, ele să te poarte, ele să te purifice.
În paşii vieţii tale voiesc să adun gândurile mele de bucurie,
Pentru ca ele să se unească cu voinţa ta de viaţă.
Şi ea să te găsească în toată lumea,
Mereu mai puternică prin ea însăşi.

Pâinea - Grigore Vieru
Pâinica frumoasa,
Din cuptor scoasa,
Pâinita cuminte,
Cu fata fierbinte
Ca fata maicutei,
Ca mâna taicutei,
Ca soarele verii,
Ca bulgarul tarii!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu