duminică, 24 iulie 2011

EC - Bebe la chiuveta si olita

Un subiect "fierbinte". EC. La primul copil adus pe lume am zis ca ori nu inteleg eu, ori cineva crede ceva ce nu exista. EC. Comunicarea eliminarii. La al doilea copil am zis ca incerc, cine stie, la urma urmei nu stiu cand ovi mai avea un bebe sa testez daca e adevarat, daca exista EC. :)
Asadar, eu, bebe, si chiuveta... la trezire, dupa masa, si cand se agita. Extraordinar! Oamenii au dreptate, e posibil sa anunte copilul inainte de fiecare eliminiare...
A trecut o luna, doua de incercari... exista EC! Incredibil, dar adevarat, copilul anunta eliminarile! 
Nu am folosit nimic din stategiile de la primul copil si prima olita din viata mea. Nu am cantat, nu am aplaudat, nu a fost nevoie sa felicit pruncul de cateva zile ca a facut la chiuveta. In modul cel mai simplu si mai firesc, care, culmea, mi-a dat bucurii interioare enorme, copilul face la chiuveta.
Ce ma bucura la EC? Copilul doarme fara scutec, cu pielea aerisita. De fapt, sunt ore intregi in care copilul nu face nimic (pipi sau caca), si as tine scutecul degeaba pe funduletul lui. 
Sa ne fie tare clar de la bun inceput. EC este o comunicare, de aici si numele, este o comunicare a eliminarii, este un dialog care se bazeaza pe o relatie: relatia mama - bebe. 
Cum imi dau seama ca bebe vrea un kk sau un pi? La baza este stabilirea unei comunicari intre mine si bebe, nonverbal desigur, prin gesturi, sunete, mimica si telepatie.
Se murdareste treaba? Da, da, apar si rateuri, in loc de schimbat scutecel schimbam chilotel (si ciorapei si pantalonasi iarna). Dar e ok sa schimbi hainele copilului, pentru ca e ok ca el sa simta cand a facut.
Cand m-am mobilizat eu mai puternic? Cand am aflat cate sute de ani este nevoie pentru ca aceste scutece moderne sa se dezintegreze. Scutecele moderne polueaza de doua ori: prima data la fabricare, cand rezulta ape uzate industriale, poluare din urma productia chimicalelor si materialelor sintetice utilizate. Pentru obtinerea materiilor prime se defriseaza zone intinse de padure plantand in loc arbori de esenta lemnoasa moale, care perturba echilibrul ecologic. Scutecele de unica folosinta polueaza mediul si pe parcursul transportului, care deja inseamna mai multa poluare. A doua oara polueaza cand se folosesc, cand rezulta mult gunoi / deseu, care nu este biodegradabil, sau, cum spuneam, este biodegradabil in 300 de ani.
Mi-am dat seama ca il pot ajuta pe pui sa elimine la fel cum il ajut sa pape. Este frumos EC ul, o frumusete care merita gustata!

Mami si tati, succes la EC!

5 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna,
    Bebele meu are 4 luni. Pot incerca metoda? Unde gasesc mai multe detalii despre ea? In cat timp a invatat bebele sa ceara (fara sa mai trebuiasca sa "ghicesti" cand face?
    Mersi frumos,
    Marilena

    RăspundețiȘtergere
  3. DA, la chiuveta se poate face pipi si caca de la nastere. Metoda este aceasta: cand se trezeste copilul, dupa fiecare masa, cand schiteaza ca ceva este altfel, se pune copilul sa faca deasupra ciuvetei, tinandu-l cu spatele spijinit pe pieptul parintelui sau ca si in poza de pe articol, si asteptati sa faca. Pe langa asta, copilul se lasa fara scutec, sa simta cand face ca a facut.
    Mult succes!
    PS Daca copilul sta in fund singur, poate fi pus direct pe olita si la 4 luni.

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna, copilul meu are 5luni, oare as putea sa incerc? Nu e prea tarziu?

    RăspundețiȘtergere
  5. Este foarte bine si la 5 luni! Succes!

    RăspundețiȘtergere